Spuneti Nu fumatului – Recomandari alimentare

            De fiecare data cand o persoana fumeaza, inhaleaza mai mult de 4.000 de substante chimice diferite, inclusiv nicotina, care da dependenta si creste nivelurile substantelor chimice din creier producatoare de placere, cum sunt serotonina, dopamine si neropinefria. Tutunul a fost folosit de secole ca o substanta ce modifica starea emotionala. El a fost introdus in corp prin diferite mijloace, cum sunt mestecatul, inhalarea si fumatul. Azi, tutunul care este de cele mai multe ori fumat sub forma de tigari.
            Nicotina actioneaza ca un stimulent al sistemului nervos central. Cand nicotina este introdusa in corp, productia de adrenalina creste, marind presiunea sangelui si rata frecventei cardiace. Nicotina afecteaza si rata metabolismului in general, reglarea temperaturii corpului, gradul de tensiune musculara si nivelurile anumitor hormoni. In afara de nicotina, fumul de tigara contine monoxid de carbon, benzen, cianida, amoniac, nitrosamina, clorura de vinil, particule radioactive si alte cunoscute substante iritante si cancerigene.
            Barbatii care au fumat multi ani sunt predispusi sa aiba presiunea sangelui la nivelul organului genital anormal de scazuta, ceea ce contribuie la impotenta.
            Multe alte probleme de sanatate au fost legate de fumat, incluzand: angina, arterioscreloza, cataractele, bronsitele cronice, probleme circulatorii, cancerul colo-rectal, emfizemul, arsurile gastrice, hipertensiunea, ulcerele peptice, bolile respiratorii, cancere ale gurii si gatului.
            
            Recomandari alimentare:
  • Consumati extract de pedicuta in doze de 25 picaturi de doua ori pe zi in 200 ml lichid.
  • Consumati mai mult sparanghel, broccoli, varza de Bruxelles, varza, spanac, cartofi dulci si napi.
  • Mancati multe cereale, nuci, seminte si orez brun nedecorticat. Meiul este o sursa buna de proteine. Mancati grau, ovaz si tarate. Consumati de asemenea, vegetale galbene si portocalii-inchis, de pilda, morcovi, dovleac, dovlecei si cartofi dulci. Merele, fructele bace, nucile de Brazilia, cantalupul, ciresele, strugurii, legumele  (naut, linte si fasole rosie) si prunele ajuta si ele.
  • Mancati ceapa si usturoi sau luati usturoiul sub forma de supliment nutritiv.
  • Beti suc de morcov proaspat, zilnic, ca o masura preventiva impotriva cancerului de plamani. Beti, de asemenea, suc de sfecla (preparat din radacina si partea verde) si suc de sparanghel. Toate sucurile de culoare inchisa sunt bune, ca si coacazele negre. Sucul de mere este, de asemenea, benefic, daca este proaspat. Beti sucuri de fructe de dimineata si sucuri de legume dupa amiaza.
  • Gatiti putin toti lastarii, cu exceptia lastarilor de lucerna, care trebuie mancati cruzi.
  • Nu consumati alilmente nesanatoase, alimente procesate, rafinate, garasimi saturate, sare, zahar sau faina alba.
  • Nu mancati nici un fel de arahide. Limitati, dar nu eliminati cu totul, produsele de soia: ele contin enzime inhibitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul Dvs. va fi trimis spre aprobare

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *