Reguli esenţiale pentru scăderea colesterolului

         Nivelul ridicat al colesterolului în sânge, mai ales al lipoproteinelor de densitate scăzută (LDL), este considerat un factor al formării plăcii de aterom în artere (depuneri de grăsimi pe vasele de sânge).
Colesterolul este parte esenţială din structura oricărei celule şi este necesar pentru o bună funcţionare a creierului şi a nervilor. Este şi baza fabricării hormonilor  sexuali. Colesterolul este fabricat de ficat şi transportat prin fluxul sangvin în locurile unde este necesar.
Nivelul colesterolului este mult influenţat de dietă, dar este afectat şi de bagajul genetic al fiecăruia. Consumul de alimente bogate în colesterol  şi/sau grăsimi saturate creşte nivelul colesterolului, în timp ce o dietă vegetariană, mişcarea regulată şi vitamina C pot scădea colesterolul.

Reguli esenţiale pentru scăderea sau menţinerea colesterolului în limite normale
  • Includeţi în dietă următoarele alimente care scad colesterolul: migdalele, merele, bananele, morcovii, peştele, fasolea uscată, usturoiul, uleiul de măsline, căpşunele şi nucile.
  • Consumaţi foarte multe fibre sub formă de fructe, zarzavaturi şi cereale integrale. Fibrele alimentare solubile în apă sunt foarte importante pentru reducerea colesterolului seric. Se găsesc în orz, fasole, fructe şi ovăz. Tărâţele de ovăz şi de orez brun sunt cele mai bune alimente pentru scăderea colesterolului. Având în vedere că fibrele absorb mineralele din organism, luaţi minerale sub formă de suplimente alimentare.
  • Beţi sucuri proaspete, în special de morcovi, ţelină şi sfeclă. Sucul de morcovi ajută foarte mult la scăderea colesterolului.
  • Folosiţi numai uleiuri nerafinate sau presate la rece. Uleiurile presate la rece sunt cele care nu au fost niciodată încălzite la mai mult de 43˚C.  Folosiţi ulei vegetal lichid, precum uleiul de măsline, de soia, de seminţe de in, de primulă şi uleiul de seminţe de coacăze.
  • Nu mâncaţi oleaginoase cu excepţia nucilor și migdalelor; acestea sunt bogate în aminoacidul arginină, care scade nivelul colesterolului cu 16 puncte în 4 săptămâni.
  • Reduceţi cantitatea de grăsimi saturate precum: grăsimile animale, uleiul de palmier şi consumul de nuci de cocos. Eliminaţi din dietă toate grăsimile hidrogenate precum margarina, slănina şi untul.
  • Nu consumaţi alcool, prăjituri, bomboane, băuturi carbogazoase, cafea (în cantităţi mari cresc colesterolul), frişcă vegetală, plăcinte, alimente rafinate, carbohidraţi, ceai, tutun sau pâine albă.
  • Faceţi regulat mişcare.
  • Încercaţi să evitaţi stresul şi încordarea.
  • O dată pe an cel puţin, mergeţi la medicul de familie şi faceţi testul colesterolului. Controlul regulat poate fi o măsură preventivă sigură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul Dvs. va fi trimis spre aprobare

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *